Bijbelschool 2017-2018

Leven vanuit je identiteit in Christus

Op de Vrij Zijn Bijbelschool willen we je helpen om je identiteit in Christus te ontdekken en te versterken. Gedurende 25 avonden en 2 praktijkdagen word je ondergedompeld in uniek onderwijs over wie je bent ‘in Christus’. Op de Bijbelschool leren we je heel anders naar jezelf en de mensen om je heen te kijken. Wij geloven dat God jou het mysterie zal openbaren dat Hij door je wedergeboorte jou nooit meer los ziet van Jezus, waardoor je bijzonder waardevol bent in zijn ogen. ‘In Christus’ mag je in eenheid met Jezus leren leven, mag je gaan geloven dat God je in eenheid met Christus helemaal geaccepteerd en aanvaard heeft als zijn geliefde kind. In eenheid met Jezus ben je meer dan een overwinnaar, geniet God van jou en heeft de duivel geen vat op jou. Onderwijs dat je leven ingrijpend zal veranderen en waardoor je gaat ontdekken wat Gods roeping voor je leven is. Inmiddels hebben bijna 1.000 studenten deelgenomen aan onze Bijbelschool. Je hebt geen specifieke vooropleiding of kennisniveau nodig om aan deze school deel te nemen. De onderwijsstijl van de Vrij Zijn Bijbelschool is interactief. Iedere avond werk je in kleine groepen aan een groepsopdracht om je de lesstof nog meer eigen te maken. Van harte nodig ik je uit om een gezond fundament in je leven te laten leggen. Meld je aan voor een jaar lang levensveranderend onderwijs. Je bent het meer dan waard!

Avond-Bijbelschool
De Vrij Zijn Bijbelschool bestaat uit 25 lesavonden en 2 praktijkzaterdagen. Een team van acht docenten zal de lesavonden verzorgen. Op de twee praktijkdagen ontvang je specifiek onderwijs over de Persoon en het werk van de Heilige Geest en mag je leren om een kanaal van Gods Geest te zijn. Daarnaast verwachten we van je dat je in dit cursusjaar een ‘Wie je bent in Christus’- en een ‘Hoe God naar je kijkt’-conferentie van Vrij Zijn bijwoont (deze conferenties zijn gratis).

Instapmodule
Het is mogelijk om de eerste drie avonden als instapmodule te volgen. Tijdens deze drie avonden krijg je een indruk van de Vrij Zijn Bijbelschool en daarna is het mogelijk om je als jaarstudent aan te melden. De kosten van de instapmodule (de eerste drie avonden) bedragen €55.

Werken in groepen
Aan het begin van het schooljaar word je door de schoolleider in een kleine groep ingedeeld. Elke lesavond werk je in deze kleine groep aan een groepsopdracht onder leiding van de schoolleider om je de lesstof nog meer eigen te maken. Ook op de praktijkdagen vinden er actieve momenten plaats in zowel de grote als de kleine groep. Samen ben je sterker!

Een werkstuk maken
We dagen je uit om in de loop van het jaar je talenten in te zetten door een werkstuk te maken over wie jij bent in Christus. Je kunt denken aan een lied of schilderij (met uitleg) of een paper (van maximaal 1.500 woorden). Misschien kom je zelf op nog een heel ander idee. Het hele cursusjaar werk je zo een zeer persoonlijke en concrete verwerking van het onderwijs. Alle werkstukken krijgen een persoonlijke beoordeling. Op de slotavond worden een aantal studenten uitgekozen om hun werkstuk met de overige studenten en familieleden te delen.

Open avonden
Dit cursusjaar houden we tijdens de Vrij Zijn Bijbelschool driemaal een open avond (zie lesprogramma), waar jij als student iemand persoonlijk voor mag uitnodigen. Zo kun je anderen laten zien waar jij mee bezig bent en misschien worden ze wel door je enthousiasme aangestoken om zich volgend seizoen ook aan te melden voor de Bijbelschool.

De slotavond
Voor de feestelijke slotavond mag elke student twee gasten uitnodigen. Naast koffie met gebak zullen we op deze avond samen met de Vrij Zijn Band God danken voor alle zegeningen die we dit cursusjaar van Hem hebben ontvangen. Uit de hand van de schoolleider en de hoofddocent ontvang je je certificaat van deelname en zullen een aantal studenten hun werkstuk over wie zij zijn in Christus aan ons presenteren.

Docenten
Een team van acht docenten wil het komende cursusjaar in jou investeren. Jaap en Astrid Feddes, Jan Willem Grievink, Wilkin van de Kamp (hoofddocent), Tim Karreman, Martin Koornstra, Gerdien Lammers, Willem J. Ouweneel en Ronald Westerbeek zullen twee of meerdere avonden lesgeven op de Vrij Zijn Bijbelschool. Zij hebben het geheim ontdekt wie zij zijn in Christus en willen dit graag met jou delen. Vanuit de kennis en jarenlange ervaring die zij hebben opgebouwd willen ze je toerusten om Gods liefde te ontvangen, te beantwoorden en door te geven.

Schoolleider
Willem van Slooten (38) is dit cursusjaar onze schoolleider: ‘Ik groeide op in een kerk, waarin ik angstig was voor God. Ik was bang voor mijn zonden en ik dacht dat God me onderuit wilde halen. Toen ik als beroepsmilitair voor een missie naar Irak werd uitgezonden, werd mijn toch al wankele Godsbeeld er niet beter op. Terug in Nederland kon ik mijn plekje in de samenleving niet meer vinden en ging het helemaal niet goed met mij. Gelukkig greep God mij in de kraag en heb ik mijn leven in zijn handen gelegd. De jaren daarna heb ik mogen ontdekken wie ik ben in Christus en hoe God nu naar mij kijkt. Willem is getrouwd met Janneke, samen hebben zij drie kinderen. Naast schoolleider is Willem rijinstructeur in zijn eigen rijschool.

Coaching
Van alle studenten wordt verwacht dat zij binnen hun eigen kerk/gemeente op zoek gaan naar een coach met wie zij minimaal één keer per maand een mentorgesprek hebben waarin de persoonlijke groei en verandering van de student centraal staat.

Certificaat
Alle studenten die minimaal 80% van de lesavonden hebben bijgewoond ontvangen aan het einde van het cursusjaar een certificaat van deelname.

Locatie
Gebouw de ‘Akker’
Reehorsterweg 88
6717 LG Ede

Schooltijden
Dinsdagavonden van 19:45 tot 22:00 uur.
Praktijkdagen van 10:00 tot 17:00 uur.

Kosten
Instapmodule (eerste drie avonden): €40 + €15 administratiekosten

Jaarstudent: €435 + €15 administratiekosten
Echtparenkorting: €45 (alleen geldig voor jaarstudenten)
Studentenkorting: €25 (alleen geldig voor jaarstudenten)