‘Ik ben op weg om iemand te vermoorden,’ zei hij.

Op een ochtend ging ik naar mijn kantoor in onze kerk. Ik was nog maar net binnen toen mijn secretaresse belde dat er iemand voor de kerk stond die mij dringend wilde spreken. Ik wist dat ik deze dag een meer dan volle agenda had en reageerde zonder na te denken: ‘Dat is onmogelijk. Mijn hele dag is volgeboekt. Laat hem maar een afspraak maken.’ Ik had nog niet opgehangen of ik voelde diep vanbinnen dat ik fout zat. De Heilige Geest begon tot me te spreken: ‘Mag Ik bepalen hoe je agenda er voor deze dag uitziet? Laat hem binnenkomen.’ Snel pakte ik de telefoon weer op en bood mijn secretaresse excuses aan. ‘God heeft een ander plan voor deze dag,’ zei ik enigszins beschaamd. Even later werd er op mijn deur geklopt. Een man van achter in de vijftig kwam binnen. ‘Ik ben op weg om iemand te vermoorden,’ zei hij. Op dat moment ging er van alles door mijn hoofd. ‘Gaat u zitten, wilt u koffie?’ was het enige dat ik op dat moment kon verzinnen. De man begon zijn verhaal te vertellen. Ondertussen kon ik bidden. ‘Heer, wat moet ik doen? Wat mag ik hem zeggen?’ In zulke situaties weet je dat je volledig afhankelijk bent van de regisseur in de hemel. Als Hij deze man op mijn pad heeft gebracht, zal Hij mij ook inzicht en wijsheid geven om hem te helpen. En dat deed Hij. Ik mocht de man naast een kopje koffie en een luisterend oor nog iets anders aanbieden. Ik mocht hem vertellen dat ieder mens door God is geschapen voor zijn doel en dat God met elk van ons een plan heeft. ‘Ik geloof niet dat uw plannen overeenkomen met Gods plan voor uw leven,’ sprak ik vrijmoedig. ‘Het is niet toevallig dat u hiernaartoe bent gekomen. Ik zou heel graag voor u willen bidden.’ De man stemde hier mee in en verdween net zo snel als hij was gekomen. Ik heb hem nooit meer gezien.

Een leven dat bestuurd wordt door de regisseur in de hemel maakt het leven boeiend, avontuurlijk, waardevol en zingevend. Zoveel jongeren en ouderen leven hun leven zonder te weten hoe Gods plan voor hen eruitziet. Mijn boek God speelt geen enkele rol in mijn leven (Hij is de Regisseur) heb ik geschreven om je te helpen ontdekken wat Gods plan voor jouw leven is. Het is belangrijk te weten dat God jou heeft geschapen voor zijn doel. Denk alsjeblieft niet dat jouw leven te onbeduidend of zonder betekenis is voor God om een aandeel te hebben in zijn goddelijke plan. Jij bent op deze aarde met een hemelse missie. Ver voordat je geboren werd heeft God bedacht welke goede werken jij zou kunnen gaan doen, welke plaats jij mag innemen in het door Hem ontworpen plan. De komende weken wil ik je helpen geloven en laten ontdekken dat er een goddelijke roeping ligt op jouw leven. Of, zoals moeder Theresa het eens zo mooi zei: ‘Ik ben slechts een instrument, een dun potlood in de hand van de Heer waarmee Hij schrijft wat Hem aanstaat. Hoe onvolmaakt wij ook mogen zijn, Hij schrijft altijd mooi.’

Wil je hier meer over weten?
Bestel dan het boek God speelt geen enkele rol in mijn leven … (Hij is de Regisseur)